reklama

Pán minister, vystúpte!

Včera ráno som si prečítala článok, v ktorom sa hovorí o návrhu na zúženie minimálnej šírky chodníka. Dnes ráno som poslala ministrovi Kaliňákovi niekoľko otázok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Dobrý deň,

prečítala som si informáciu, že v navrhovanej novele zákona o cestnej premávke sa objavil návrh zúžiť minimálny priestor pre chodcov zo 150 cm na 120 cm.

Chcela by som vedieť:

  • Aká analýza predchádzala tomuto návrhu?

  • Ako návrh reaguje na súčasné svetové trendy v podpore pešieho pohybu, prípadne na populačné zmeny, týkajúce obyvateľstva Slovenskej republiky?

  • Kto konkrétne, resp. aká organizácia či jednotlivec prišli s týmto návrhom (teda eviduje ministerstvo konkrétne písomné žiadosti, podnety a návrhy na takúto zmenu?)(Tu ma zaujíma špecificky, či sa sťažovali vodiči; policajti, ktorí museli priveľa odťahovať, alebo len zavolal niekto vplyvný so svojim SUV, aby sa stým niečo robilo?)

  • Ako chce riešiť stretávanie sa viacerých ľudí na chodníku šírky 120 cm, stretávanie sa detského kočíka, vozíka pre ľudí so zdravotným postihnutím, ľudí s barlou, ľudí s taškou na pleci; rodičov, vedúcich za ruky svoje deti s ostatnými ľuďmi a navzájom?

  • Zaujíma ma tiež, v akom aute / autách minister Kaliňák jazdí, kde parkuje a v akých konkrétnych situáciách chodí pešo (prípadne bicyklom či MHD)?

Odpovede chcem uverejniť na svojom blogu www.pauliniova.blog.sme.sk. Budem rada, ak mi ich pošlete obratom.

V čase, keď svetové metropoly (New York, Londýn, Paríž, Kodaň, Viedeň...) pripravujú a realizujú rozsiahle programy, zamerané na upokojovanie dopravy v centrách miest, na podporu pešieho pohybu a cyklistickej dopravy - aj s výhľadom na blížiaci sa peak - oil,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

v čase, keď som si myslela, že od 150 cm vymedzených pre chodcov bez ohľadu na to, aké množstvo ich po chodníku ide (áno, aj keby ich prešlo 100 za minútu a parkujúce auto nechá 1,5 m, nikto ho nemôže odtiahnuť) je už len na krok k normálnemu riešeniu - teda aby autá na chodníkoch neparkovali a aby sa veci riešili systémovo,

nerozumiem návrhu, ktorý je diskriminačný a segregačný (vylučuje viaceré skupiny obyvateľstva z možnosti naplno zdieľať verejný priestor) a ktorý je regresívny (vracia nás naspäť).

Pán minister, vystúpte a kráčajte denne pešo po meste.

Obrázok blogu

Skúste to deň, týždeň, mesiac - a až potom sa vráťte k návrhu, ktorý ste predložili. Dúfam, že vám osobná skúsenosť pomôže ho prehodnotiť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doplnené 14:50, 30.11.2009:

Dopĺňam mail, ktorý mi prišiel 13.10:

Dobrý deň.

Z návrhovanej novely zákona o cestnej premávke sa návrh zúžiť šírku na 120 cm vypustil.

Viktor Plézel, ministerstvo vnútra

Doplnené 11:10, 1.12.2009:

Ako reakcia na môj mail, ktorým som naďalej požadovala zodpovedanie všetkých otázok, pretože mi ide o zistenie, ako sa systémovo riešia podobné návrhy a aké motívy / záujmové skupiny stoja za ich spustením, prišiel mi nový mail od Viktora Plézela:

Dobrý deň.

Ako už bolo povedané, priestor pre chodcov sa zo 150 cm na 120 cm zužovať nebude.

Pri všetkej tej nejasnosti jedna jasná správa: tí, čo mi odpovedajú na maily sú naozaj zásadoví.

Zora Pauliniová

Zora Pauliniová

Bloger 
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Pozerám sa na svet a nechávam sa inšpirovať. Zoznam autorových rubrík:  BratislavaSamosprávaVerejné priestoryTrendy v riadení a rozvojiPamiatky a interpretáciaObčianska participáciaFotkyReflexiePekné chvíleMobilitaArchitektúra

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu